Tuesday, May 29, 2012

BTS: Wed Qila & Rizal ( DIY Guestbook)

Hello ^^,

Since dah lama tak update kan... so dah ada mood nih better update cepat-cepat... ayuh mood kita belayar!! ^^,

Ingat tak entry pasal wedding cousin kesayangan tu... tak ingat? takpe anda masih berpeluang menjenguk di sini... ngehee ^^, 

ok now nak cerita sedikit di sebalik pembikinan guestbook tu... well sekarang kan tengah popular benda alah nih... so pergi la wedding mana-mana sekarang nih mesti ada benda-benda la macam kat bawah nih....


guestbook table



kalau nak gempak sikit... tulis ucapan pastu gantung kat pokok... hehe


kalau nak gempak lagi cam yang kat atas nih kan.... hahaha


ok pic kat atas nih semua ikhlas dari Mr.Google... harap ikhlas la ye.... ^^, well korang dah nampak la kan fenomena cam kat atas tu kan... tambah-tambah lagi kalau kat area Klang Valley cam dah normal kan... tapi cetain places kat negara kita nih trend tu baru nak sampai... bukan la nak kutuk ok well benda tu normal... kalau bab-bab benda alah cam nih KL la dapat dulu kan... sekali lagi bukan kutuk hokey... peace yo0 =)


so as well as time my cousin wed tu,, kami masing-masing mencurahkan idea untuk bagi interesting sikit wed tu... actually just for fun la kan... so saya try bagi idea apa yang 'KL' tengah buat untuk wed and implement kat negeri Perlis indah lagi mempersona nih haaaa... *wah macam aku pulak bawak fenomena nih kan* hehe ^^, ohh forgot siapa yang tak tahu kampung halaman saya di Perlis ok... hehehe actually kat sana dikira baru la jugak and tak ramai lagi yang buat cam nih... actually at first my cousin cam tak berapa paham apa yang saya nak buat... but then her friend bagitahu dia pergi makan kenduri then ada benda alah nih... so my cousin pon nak buat la jugak akhirnya....



ihsan MMS dari sepupuku... hehe


Maka inilah hasilnya dari air tangan gotog-royong saya dan sepupu semua... actually lupa nak amik gambar after siap semua sebab kelam kabut buat last minit kan... well tidaklah secantik printd guestbook kan... tapi ok la.... ^^,

well nak bagitahu yang hitam tu saya guna mounting board... depan and belakang pastu pandai-pandai reshape board tu.... nak beli kat mana? saya hanya beli di Mydin sahaja... Kenapa bayar lebih? hehehe....

yang words and pokok love-love tu pkai kertas biasa ye adik-adik... words are printed... haa nampak kan pearl tiga empat ketul kat pokok tu kan... tu ihsan mak sedara saya... well cikgu tadika banyak benda-benda kraf yang camtu... harga saya tak sure sebab katanya dia beli dalam kuantiti yang banyak... 

ohhh lupa di dalam pula bagaimana ye? Jeng.. jeng... jeng....



 



ok inilah bahagian dalam... simple!! yang ruang kosong tu untuk tandatangan and wishes dari tetamu... yang hiasan kat bawah-bawah tu hasil gunting-gunting and printd... so kitorang buat dalam 10 pages untuk yang dalam nih... enough kot sebab mostly yang tandatangan nih kawan-kawan rapat pengantin... ohh lupa pulak camna nak compile kan... saya hanya punch dan pakai ring... ring untuk kertas tu ada jual kat kedai alat tulis ok... =)




before edited oleh pakar ^^,

and one more thing... pasal guestbook table... tak kan nak letak atas jalan kan... since my cousin tak amik baju flower girl yang include dalam pakej wed dia tu... so dia decide nak tukar dengan meja guestbook nih... so inilah meja yang disediakan oleh butik pengantin tu.. to me it's nice ^^,


inilah dia... =)





p/s: kalau nak save bajet tirulah cara saya =)


No comments:

Post a Comment